فن

هدى رمزى: والدي اتظلم ومخدش حقه في التكريم

كتبت :مريم عوض

حلت الفنانة القديرة “هدى رمزي“ ضيفة من خلال برنامج كلام الناس، التي تقدمه الإعلامية ياسمين عز

كشفت” هدي رمزي “ عن رأيها ضد فكرة الاعتزال وأنا مبتعدة فقط لأسباب شخصية، وسهير رمزي ونورا وبوسي أقرب أصدقائي.

وتابعت :جيلي وحشني ومفتقدة الحياة اللي كنت عايشاها معاهم عمري ما قابلت الشيخ الشعراوي ولا فيه شيوخ هتقنعني بالابتعاد و مبقاش فيه سينما ولا مسرح ولا كورة زي زمان.

وأشارت: كورونا ضيعتني لدرجة إني بصيت في المرايا وقولت دي مش أنا، تريند الزوجة مش ملزمة مثير للشفقة وطلع من الفراغ اللي بقينا فيه،و أسرة نور الشريف بيعتبروا ربنا فوق وهوّ تحت واستحالة يفرطوا في ضفره.

وأضافت :زمان اللبس كان شياكة دلوقتي غرضه إبراز مفاتن الجسم،و عيبي الوحيد هو عدم حبي للتليفون لأنه بيقتحم الخصوصية فيلم جري الوحوش وبئر الخيانة أقرب أفلامي لقلبي.

ووصلت :والدي اتظلم ومخدش حقه في التكريم ويستاهل أكتر بكتير، ولم يتم عرض أي أعمال لأني كنت مبتعدة عن الفن ومكنش فيه فرصة لحد يعرض عليا حاجة، ولدي ابن وحيد اسمه حسن وبعشقه لدرجة إنه بيتخنق مني.

وأستكملت: بعد وفاة نور مي وسارة وبوسي أخدوا كل الكتب وحطوها في مكتبة إسكندرية تكريمًا له، مش هيبيعوا ضفر منه والكلام ده ظلم جامد منهم وده عيب السوشيال ميديا وبيساعدوا على إن مصر ترجع لورا ومتطلعش قدام، وهما أعلى بكتير من أي حاجة تأثر بيهم، وبطلب من الناس ساعدونا إن الفن والرياضة يرجعوا زي ما كانوا زمان والجمهور هو اللي بيطلع وينزل.

وأختتمت عن حديثها ببيع مقتنيات نور الشريف : أنا بقولكوا هما بيعتبروا إن ربنا فوق ثم نور الشريف تحت، وكانت بوسي بتحكيلي إن في فترة ما كان تعبان فممكن العاملين يكونوا أخدوا الحاجات بتاعته دي.

اظهر المزيد

مقالات ذات صلة

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى