فن

يارب دايما نعمل أغاني حلوة مع بعض.. ليلى زاهر توجه الشكر لإسلام زكي

كتبت: سهام صلاح

قامت الفنانة ليلى زاهر بتوجيه رسالة شكر لإسلام زكي بعد تعاونها معه في أول تجاربها الغنائية “كلمة أخيرة” التي طرحتها منذ أيام، وقامت بمشاركة عدة صور تجمعها بإسلام زكي عبر حسابها الشخصي على موقع التبادل الصور والفيديوهات إنستجرام.

 

وكتبت معلقة عليها: “البوست ده في حب الملحن التقيل الشاطر قوي إسلام زكي، بداية شغلنا مع بعض كانت في مسرحية عائلة لاسعة جداً، عملنا مع بعض أغنية “أنا لايقة على النجومية” للمسرحية و ساعتها حصل مابينا كيميا رهيبة و ذوقنا في المزيكا زي بعض و أفكارنا واحدة من ساعتها و أنت مأمن بيا و بموهبتي و طول الوقت كنت بتشجعني إني أكمل في الغنا”.

 

وتابعت: “وإتفقنا إننا نعمل مع بعض cover و قبل ما أجي أسجل بيوم كلمتني قلتلي إنتي لازم تغني أغنية جديدة مش cover بس لازم تيجي أسمعك كذا أغنية ضروري منهم أغنية “كلمة اخيرة” و بعد ما جيت و سمعت، الأغنية اللي أبهرتني و لمست قلبي كانت كلمة أخيرة و إنت من كتر ما إحنا ذوقنا شبه بعض كنت متأكد إني هختار الأغنية دي بالذات قلتلك يا إسلام أنا خايفة الأغنية تقيلة و صعبة جداً قلتلي أنا متأكد إنك هتقدري و أنا مش شايف حد غيرك يغنيها و شجعتني وأشتغلت على اللحن و التوزيع و كل حاجة بكل حب و إخلاص عشان تطلع للناس بالشكل ده”.

 وإختتمت: “شكرًا من كل قلبي يا إسلام على حبك و شطارتك و إيمانك بيا و يارب دايما نعمل أغاني حلوة مع بعض تعجب الناس و يارب دايماً ناجح”. 

 

وقام إسلام زكي بالرد على منشورها قائلًا: والله إنتي اللي أبهرتيني بموهبتك و من أول ما سمعت صوتك و كنت متأكد أن ده طريق مهم لازم تبدأي فيه و نشتغل عليه سوا و إن شاء الله دي هتكون بدايته .. إنتي فنانة شاطرة و موهوبة و ذاكرتي الأغنية كويس و طلعتي فيها كل إحساسك سواء في غنا أو تمثيل اللي كانوا سبب كبير من أسباب نجاح الاغنية .. مبروك عليكي إنتي تستاهلي النجاح ده و عقبال اللي جي إن شاء الله”. 

يذكر أن طرحت ليلى  زاهر  فيديو كليب أغنيتها الجديدة “كلمة أخيرة”، عبر موقع الفيديوهات يوتيوب، وتعد التجربة الأولى لها في الغناء بشكل منفرد بعيدا عن التمثيل، وأغنية “كلمة أخيرة” من كلمات محمد محسن وألحان وتوزيع إسلام زكي، وتم تصوير الفيديو كليب في لبنان، وتدور قصة “الكليب” حول العنف في العلاقات العاطفية.

اظهر المزيد

مقالات ذات صلة

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى