فن

تامر حسني يوجه رسالة لجمهوره.. تفاصيل

كتبت: نورا مروان

وجه النجم تامر حسني رسالة لـ جمهور ومتابعيه، حرص فيها على التحدث عن الأزمة التي يمر بها العام في الفترة الحالية والحزن الذيأصبح يملأ قلوب العديد من المواطنين بسبب أحداث غزة، وذلك عبر حسابه الرسمي بموقع تبادل الصور والفيديوهات انستجرام.

وكتب تامر حسني قائلا: احنا في فتره من حياتنا عمرنا ما عدينا بيها قبل كده والكل تعبان وكتير مننا محتارين وكتير تايهين ومستغربين ومش مصدقين اللي بيحصل واللي شايفينه قدام عنينا.. ودلوقتي كنت بسمع شيوخ كتير بيتكلموا عن اننا لازم نقرب لربنا عشان ده الحل الوحيد لكل الاديان عشان نخرج من الضلمه اللي عايشينها للنور.

تابع تامر حسني: روحت ماسك القرآن فجأه وفتحته وقولت ياترا لما أفتح عيني هتيجي على اي آيهفتحت وعيني جت على الآيه ديالحقيقه مفيش اشاره أوضح من كده اللي عايزه يشوفها صدفه أو اشاره بتقدير من ربنا.. في النهايه اننا نقرب لربنا اكتر اكيد حاجهاحسن واكيد احسن اننا نفتح القرآن ونقرا فيه ولو صفحه ايًا كانت عنينا نزلت على اي آيه..قراءة القرآن في حد ذاته اصلًا ثواب كبيرسبحان الله وبحمده جمعه مباركه على الجميع.


ويذكر
أن آخر أعمال تامر حسني هو فيلم تاج والذي ينتمي لسلسلة أعمالالأبطال الخارقينويعتبر أولهم في مصر والوطن العربي،ويجسد تامر حسني شخصيتين لتوأمين اسمهما تاج وهارون، ويمران بالعديد من الأزمات في سياق درامي كوميدي ورومانسي، والفيلمبطولة تامر حسني، ودينا الشربيني، والمطربة ساندي، وبيومي فؤاد، والعديد من النجوم، ومن تأليف تامر حسني ومن إخراج سارة وفيق،ويحتوي الفيلم على عدة أغاني ومن أبرزهم أغنية هرمون السعادة التي لقت نجاح كبير وحققت مشاهدات كثيفة منذ وقت عرضها حتى الآن.

اظهر المزيد

مقالات ذات صلة

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى